L'Oreal - Over 100 år med Parisisk hårmote

Postet av Adam og Eva Arkaden den 18. Nov 2015

I 1909 startet Eugène Schuelle sitt eget firma med å lage og selge hårfarge til frisører i Paris, og dette ble starten på det som vi nå kjenner som L'Oreal. Han startet også en egen frisørskole i Paris hvor han fikk anerkjente frisører til å lære bort fargeteknikker.


First demonstration room for hairdressers

Bildelink


Etter krigen fikk L'Oreal slått røtter i andre deler av verden, og stadig mer pengesterke og selvbevisste kvinner fikk øynene opp for den franske hårfargen. Firmaet startet med hårfarge, men ekspanderte raskt til å omfatte både profesjonelle, kjemiske hårprodukter, stylingprodukter, makeup og hudpleie med mer.


L’Oréal d’or

Bildelink


L'Oreal's grunnprinsipper er i dag som det de var da - forskning og innovasjon innen skjønnhet. Siden 1920 har antallet forskere i L'Oreal mangedoblet seg, og er i dag nærmere 20,000 fordelt på hele 6 forsknings- og utviklingssentere verden over.


A legend is born: Elnett hairspray

Bildelink


Firmaet er også med i en verdensomspennende, uavhengig organisasjon som heter "World Business Council for Sustainable Development", som har som mål at de store firmaene skal dele mellom seg sine ekspertiser innen miljø- økonomi- og sosiale spørsmål og utfordringer for en bedre verden.



Bildelink



Her i salongen har vi L'Oreal Professionnel Tecni.ART, Wild Stylerz og Hair Touch Up.


Tecni.ART er L'Oreals "Runway"-serie. Dette er produktene som hårstylistene bruker til store moteshow og moteoppdrag, og gir deg muligheten til å gjenskape dine favorittlooker fra catwalken hjemme. Produktene kan mikses, blandes og brukes lag på lag - bare å slippe kreativiteten løs.



Bildelink



Visste du at....


...L'Oreal eier blant annet The Body Shop og merker som YSL og Essie?

...L'Oreal har siden 80-tallet investert uhorvelige mengder penger i alternativer til dyretesting? Dette har blant annet resultert i en metode der de tester kostmetikk på rekonstruert menneskehud, kalt Episkin.

...L'Oreal virkelig satte personlig hygiene på dagsordenen? Tidlig kom de på forbrukermarkedet med en selv-skummende shampoo som sikret at den jevne parisier kunne vaske håret uten tilgang på vann.

...Firmaet også var de første til å komme med en såpefri shampoo i 1933? Den selges fortsatt noen steder i verden i dag som "Dop".

...Om du vil lese mer kan du gjøre det her?



// Maya


0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Powered by: Bloc